Het Nederlandse fashion- en lifestyle label JOSH V is in 2011 opgericht door de Amsterdamse modeonderneemster Josh Veldhuizen en kenmerkt zich door luxueuze collecties van hoge kwaliteitsmaterialen en exclusieve afwerkingen. De kleding staat bekend om stijlvolle en tegelijkertijd comfortabele pasvormen en het herkenbare kleurgebruik van natuurlijke tinten waardoor de items eindeloos te combineren zijn.

De uitdaging

DE E-COMMERCE ORGANISATIE BOUWEN, GROEIEN EN ONDERHOUDEN

 

De omzet meer dan flink laten groeien door de klantervaring naar een hoger niveau te tillen – dat was de uitdaging bij JOSH V. Van een Magento site met wat restvoorraden tot een booming customer centric D2C platform, in 2014 werd gestart om deze e-commerce visie van oprichtster Josh Veldhuizen werkelijkheid te maken. Een frisse focus, volledig gericht op het groeiende online kanaal. En met een geweldig resultaat!

+1200%

Netto omzet in vier jaar

+107%

Verbetering van de online aankoop conversie

+2900%

Groei van aantal emailadressen

De briefing

Til onze e-commerce naar een hoger niveau. Creëer een dynamisch e-commerce ecosysteem dat parallel loopt met onze groothandelsactiviteiten. Ontwikkel en voer een doeltreffende digitale strategie uit met een sterke focus op het verbeteren van de klantervaring en cross border ontwikkelingen.

Bouw hiervoor een gespecialiseerde e-commerce organisatie en afdeling die zich richt op digital marketing, logistiek, merchandising, klantenservice en analytics. Doel is het versterken van onze online aanwezigheid, het aanzienlijk verhogen van onze netto-omzet en het optimaliseren van de klantbeleving op joshv.com. We verwachten daarnaast significante verbeteringen in conversieratio’s en een substantiële groei in onze e-mail- en sociale media-volgers.

De aanpak

Voor JOSH V is er een strategisch plan ontwikkeld dat de basis vormde voor de aanpak in technologie en commercie.

Eerst werd het technologisch ecosysteem aangepakt, inclusief de optimalisatie van de website en de integratie met diverse systemen zoals Magento en ERP.

Vervolgens werd aandacht besteed aan het versterken van de commerciële activiteiten, met name door digitale marketing te activeren en intensiveren en de online verkoopkanalen te pluggen en te verbeteren. Daarnaast is er intensieve aandacht besteed aan de optimale presentatie van producten op de website en het continu verbeteren van de klantervaring, waarbij elk detail zorgvuldig werd overwogen binnen de klantreis.

Om deze transformatie mogelijk te maken, werd binnen JOSH V een gespecialiseerd team samengesteld, bestaande uit experts in marketing, logistiek, merchandising, klantenservice en analytics. Dit team heeft een cruciale rol gespeeld in het realiseren van onze doelstellingen en het stimuleren van groei. Samen zijn we digitaal gegroeid!

De resultaten

De inspanningen hebben geleid tot indrukwekkende resultaten:

  • Een stijging van de netto-omzet met 1200% in vier jaar tijd
  • Net Promoter Score van 62!
  • Een verbetering van de conversieratio (CRO) met +107% in dezelfde periode
  • Succesvolle opzet van de e-commerce organisatie en het superteam
  • Groei van de e-maildatabase: +2900%
  • Groei van sociale mediavolgelingen van 180.000 naar 280.000, mede dankzij growth hacking en samenwerkingen
  • Integratie met platforms zoals Amazon, Frendz, 2 be dressed en Otrium.
  • Een Twinkle top 100 notitie voor JOSH V

+1200%

Netto omzet in vier jaar

+107%

Verbetering van de online aankoop conversie

+2900%

Groei van aantal emailadressen

Het Nederlandse fashion- en lifestyle label JOSH V is in 2011 opgericht door de Amsterdamse modeonderneemster Josh Veldhuizen en kenmerkt zich door luxueuze collecties van hoge kwaliteitsmaterialen en exclusieve afwerkingen. De kleding staat bekend om stijlvolle en tegelijkertijd comfortabele pasvormen en het herkenbare kleurgebruik van natuurlijke tinten waardoor de items eindeloos te combineren zijn. ​​De collecties worden ontworpen met aandacht voor mens, milieu en dier; daarom streeft het merk op gebied van duurzaamheid ambitieuze doelstellingen na. De missie van JOSH V is ‘to make women look & feel spectacular’ waarbij de pijlers duurzaamheid, body positivity, en diversiteit centraal staan.